abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 maart 2004 @ 18:50:25 #1
64402 Heronymus
Meten is weten.
pi_17782528
Het is een roerige periode, dat kunnen we niet ontkennen. We laten onze aandacht afleiden door de grillen van de consumputiemaatschappij, we verworden tot ware kapitalisten en geen mens die in de gaat heeft, dat we eigenlijk aan het begin staan van de Apokalyps, zoals voorspeld door Johannes in zijn Openbaring. Dit is echter geen nieuwe invalshoek, maar ik wil hem voor jullie ter discussie stellen. In de Openbaring van Johannes wordt het einde van de wereld beschreven. Dit einde (en daarmee de opkomst van de nieuwe wereld, het Rijk Gods) gaat vooraf aan een massale overheersing van Satan. Satan zou als beest uit het water opkomen en allen verleiden tot grootse zonden. Slecht zij die de verleidingen kunnen weerstaan worden in de gratie Gods gesteld en mogen het nieuwe Rijk van God betreden en daar voor eeuwig genieten van de heerlijkheden.

De theorie aan de hand waarvan ik dit topic open vertelt ons, dat het beest uit het water een metafoor is voor het kapitalisme vanuit Amerika. Het beest is in de vorm van kapitalisme en komt op uit het water (de zee vanuit Amerika). We worden allemaal verleid door dit beest. Het zegt ons te consumeren, klakkeloos te penetreren en zonder enkel bezwaar het eigen belang voorop te stellen. Dit is nu gaande, dat valt niet te ontkennen. Het zal niet lang duren en Satan zal worden verslagen door Gods Toorn en dan is het de Dag des Oordeels aangebroken. En oh wee, hij die zich heeft laten meeslepen door de gneugden van het kapitalisme... hij zijt gewaarschuwd.

In hoeverre zou de gaande situatie ook terug te brengen zijn naar de gebeurtenissen in het Bijbelboek de Openbaring van Johannes? Als we de metaforen vertalen, dan lijkt het verbijsterend kloppend te zijn. In dat geval is de enige redding niet toegeven aan het kapitalisme.
120 km/u
pi_17782722
niet aan het kapitalisme maar dan zeker aan het comunisme , dat heeft veel goeds gebracht.
er is maar een goed alternatief en dat is het verwijderen van lands grenzen en het verbieden van elk geloof. er zijn drie dingen waar heel veel oorlogen voor zijn uitgebroken.
God, Kut en Kapitaal , het beste zou dus zijn goden verbieden. elke vrouw dicht naaien en het kapitaal verbranden. dan zou het vrede op aarde moeten zijn
  woensdag 17 maart 2004 @ 18:59:22 #3
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_17782731
quote:
In dat geval is de enige redding niet toegeven aan het kapitalisme.
Ik heb het idee dat enkel de mensen die in een andere god geloven daar nog niet aan toegegeven hebben....
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  woensdag 17 maart 2004 @ 18:59:58 #4
25603 FeEsTbBt
You're not paranoid, Ever
pi_17782750
vaak zijn deze metaforen zo omschreven dat je ze in heel veel situaties kunt plaatsen. dus we zien wel. ochja, de aarde kan wel een grote reset gebruiken denk ik....
Do You See The Darkness? Embrace It ! | People that call themselves freaks are probably more normal than most people i know...
  woensdag 17 maart 2004 @ 19:00:00 #5
11845 Jipje
pi_17782751
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 18:59 schreef Mach3 het volgende:
niet aan het kapitalisme maar dan zeker aan het comunisme , dat heeft veel goeds gebracht.
er is maar een goed alternatief en dat is het verwijderen van lands grenzen en het verbieden van elk geloof. er zijn drie dingen waar heel veel oorlogen voor zijn uitgebroken.
God, Kut en Kapitaal , het beste zou dus zijn goden verbieden. elke vrouw dicht naaien en het kapitaal verbranden. dan zou het vrede op aarde moeten zijn
dan komen er ook geen kinderen meer dus zal het idd snel vredig worden hier
Loesje

pi_17782765
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 19:00 schreef Jipje het volgende:

[..]

dan komen er ook geen kinderen meer dus zal het idd snel vredig worden hier
is onzin via een niet natuurlijke weg het eitje bevruchten . en via de keizersnede geboren laten worden
pi_17782795
Een voorbeeld van de "voorspelling" die recent is uitgekomen. Toch wel een beetje angstaanjagend
quote:
Obenbaringen 8:
10 En de derde engel heeft gebazuind, en er is een grote ster, brandende als een fakkel, gevallen uit den hemel, en is gevallen op het derde deel der rivieren, en op de fonteinen der wateren.
11 En de naam der ster wordt genoemd Alsem; en het derde deel der wateren werd tot alsem; en vele mensen zijn gestorven van de wateren, want zij waren bitter geworden.
Een gebeurtenis die hier veel op lijkt, is de ramp in de Russische kerncentrale te Tsjernobyl. Tsjernobyl is het Russische woord voor ‘Alsem’ (een bitter kruid), de naam van de ster die viel en de wateren bitter maakte. Kernsplitsing is symbolisch best te vergelijken met een ster. Als het radioactieve water na de ramp, in de rivieren en het grondwater (de bronnen van de wateren) terecht was gekomen, waren de drinkwater­voorraden ernstig vervuild geraakt. Als er zich verschillende dergelijke rampen snel achter elkaar voordoen, in een steeds slechter georganiseerde maatschappij, zullen er velen sterven door het water van de rivieren omdat zij zoals dat hier staat: "bitter zijn gemaakt."

Bron http://www.mainstudies.nl/openbaring/openbaring.html
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  woensdag 17 maart 2004 @ 19:02:15 #8
11845 Jipje
pi_17782797
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 19:00 schreef Mach3 het volgende:

[..]

is onzin via een niet natuurlijke weg het eitje bevruchten . en via de keizersnede geboren laten worden
Bah... zou het saai worden hier... en heeeeeel veeeeel gefrustreerde mannen Lijkt me niet goed voor de wereldvrede
Loesje

pi_17782828
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 19:02 schreef Jipje het volgende:

[..]

Bah... zou het saai worden hier... en heeeeeel veeeeel gefrustreerde mannen Lijkt me niet goed voor de wereldvrede
hoezo gefrustreerd worden... is nog een andere mogelijkheid om aan je gerief te komen bij een vrouw
  woensdag 17 maart 2004 @ 19:05:30 #10
11845 Jipje
pi_17782865
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 19:03 schreef Mach3 het volgende:

[..]

hoezo gefrustreerd worden... is nog een andere mogelijkheid om aan je gerief te komen bij een vrouw
Ik denk niet dat daar veel vrouwen in zullen trappen Zelf dichtgenaaid zijn maar wel die gefrustreerde mannen bevredigen
Loesje

woensdag 17 maart 2004 @ 19:07:32 #11
64402 Heronymus
Meten is weten.
pi_17782917
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 19:02 schreef Oud_student het volgende:
Een voorbeeld van de "voorspelling" (...) staat: "bitter zijn gemaakt."
Dat is zeker een interessant iets. Maar angstaanjagend wil ik het niet noemen. Je hoeft namelijk niet bang te zijn voor de komst van God en de Dag des Oordeels, zo lang je maar in hem blijft geloven en je in ieder geval niet door Satan laat verleiden .
120 km/u
pi_17783190
Allemaal leuk en aardig, maar hoe wil je het 'kwaad' dat over de wateren naar ons komt vanuit Amerikaans oogpunt verklaren met betrekking tot dat stuk tekst? Bij hen komt er geen kwaad binnen, want dat gaat naar ons toe, zoals jij beweert.

Of is de Bijbel enkel gebaseerd op de Europese situatie?
Verse Vis: www.versevis.com
  woensdag 17 maart 2004 @ 19:22:10 #13
64402 Heronymus
Meten is weten.
pi_17783257
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 19:19 schreef kooten het volgende:
Of is de Bijbel enkel gebaseerd op de Europese situatie?
Dat heeft er toch niets mee te maken? Het is toch symbolisch bedoeld. Al kwam het kwaad van Antartica, dan nog kun je het relateren aan de Openbaring van Johannes.

Waarom wil men de Bijbel toch altijd zo letterlijk opvatten?
120 km/u
pi_17783335
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 19:02 schreef Oud_student het volgende:
Een voorbeeld van de "voorspelling" die recent is uitgekomen. Toch wel een beetje angstaanjagend
[..]

Een gebeurtenis die hier veel op lijkt, is de ramp in de Russische kerncentrale te Tsjernobyl. Tsjernobyl is het Russische woord voor ‘Alsem’ (een bitter kruid), de naam van de ster die viel en de wateren bitter maakte. Kernsplitsing is symbolisch best te vergelijken met een ster. Als het radioactieve water na de ramp, in de rivieren en het grondwater (de bronnen van de wateren) terecht was gekomen, waren de drinkwater­voorraden ernstig vervuild geraakt. Als er zich verschillende dergelijke rampen snel achter elkaar voordoen, in een steeds slechter georganiseerde maatschappij, zullen er velen sterven door het water van de rivieren omdat zij zoals dat hier staat: "bitter zijn gemaakt."

Bron http://www.mainstudies.nl/openbaring/openbaring.html
So far voor het voorspellend vermogen.
pi_17783341
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 19:22 schreef Heronymus het volgende:

[..]

Dat heeft er toch niets mee te maken? Het is toch symbolisch bedoeld. Al kwam het kwaad van Antartica, dan nog kun je het relateren aan de Openbaring van Johannes.

ho ho,

jij komt hier met een uitleg waar iemand het niet mee eens is.

en of het nou symblisch bedoelt is of niet, hij heeft wel een goed punt vind ik.
Arguing over the Internet is like being in the Special Olympics. Even if you win, you’re retarded.
pi_17783445
quote:

[..]

Omdat verhaaltjes verzinnen bij een lulverhaal niet zoveel zegt. Je kunt wel 10.000 dingen verzinnen bij de in de OP geplaatste text. Letterlijk opvatten is eigelijk het meest logische wat je met de bijbel kunt doen
pi_17783471
Allereerst zal ik de laatste zijn die de Bijbel letterlijk zal opvatten, daar komen mijns inziens de grote meningsverschillen/problemen in de wereld van.

Ik wil er alleen maar duidelijk mee maken dat je dan alle verhalen eruit kan halen die dan net op dat moment betrekking op je hebben. Op zich een prima standpunt, maar dan wordt het wel heel betrekkelijk. Je kan er gewoon een verhaal uithalen waar je vrolijk danwel treurig van wordt als je er een mooie vergelijking bij verzint.
Verse Vis: www.versevis.com
  woensdag 17 maart 2004 @ 19:30:33 #18
64402 Heronymus
Meten is weten.
pi_17783486
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 19:25 schreef Surgeon het volgende:

[..]

ho ho,

jij komt hier met een uitleg waar iemand het niet mee eens is.

en of het nou symblisch bedoelt is of niet, hij heeft wel een goed punt vind ik.
Oke, het zit zo dat de Bijbel draait om het uitverkoren volk van God, de Israelieten wel te verstaan. Dat uitverkoren volk het van God het beloofde land gekregen (het huidige Israel). Het is dan wel logisch vind ik, dat wanneer het een richting betreft, die niet nader beschreven is, deze relatief moet worden gezien vanuit dit beloofde land. Het beest komt uit het water vanuit Amerika via de kust van Europa en trekt zo langzaam richting het Oosten. Dat is ook wat er gaande is. Je kunt dat goed zien aan de hand van de Berlijnse muur. Het voltrekt zich dus langzaam van west naar oost.
120 km/u
pi_17783609
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 19:30 schreef kooten het volgende:
Allereerst zal ik de laatste zijn die de Bijbel letterlijk zal opvatten, daar komen mijns inziens de grote meningsverschillen/problemen in de wereld van.

Ik wil er alleen maar duidelijk mee maken dat je dan alle verhalen eruit kan halen die dan net op dat moment betrekking op je hebben. Op zich een prima standpunt, maar dan wordt het wel heel betrekkelijk. Je kan er gewoon een verhaal uithalen waar je vrolijk danwel treurig van wordt als je er een mooie vergelijking bij verzint.
mee eens
[url=http://www.kabouterrace.com]kabouterrace.com[/url]
pi_17784583
quote:

[..]

goh en dat zegt iemand die de ondergang van de wereld wel letterlijk neemt.
pi_17784863
ROFL HAHAHAHA Ik ben eerder geneigd om in aliens en ufo's te geloven dan dit soort vage interpretaties van de bijbel LOL HAHAHAHA

PS trapje richting TRU waard...???
"Mijn" fotoalbum...
--> creationisme _O- --> http://en.wikipedia.org/wiki/Panspermia *O* evolutie & Darwin O+
pi_17784908
quote:
zoals voorspeld door Johannes in zijn Openbaring
Ik weet hier vrijwel niets vanaf hoor, maar wilde toch een reactie geven.

Als je Johannes als uitgangspunt neemt, dan ligt het, als je het mij vraagt, niet erg voor de hand dat "het beest" op Amerika zou slaan. Amerika is naar mijn weten het enige land waar meer dan 70% van de bevolking zichzelf evangelist noemt, wat massaal de Godheid en Zoonschap van Christus erkent, een land wat massaal de doop uitvoert; en dit zijn toch echt de hoofdpunten waar de geschriften van Johannes om draaien.

Joh 1:32 En Johannes getuigde, zeggende: Ik heb den Geest zien nederdalen uit den hemel, gelijk een duif, en bleef op Hem.
Joh 1:33 En ik kende Hem niet; maar Die mij gezonden heeft, om te dopen met water, Die had mij gezegd: Op Welken gij den Geest zult zien nederdalen, en op Hem blijven, Deze is het, Die met den Heiligen Geest doopt.
Joh 1:34 En ik heb gezien, en heb getuigd, dat Deze de Zoon van God is.

Joh 1:50 Nathanaël antwoordde en zeide tot Hem: Rabbi! Gij zijt de Zone Gods, Gij zijt de Koning Israëls.

Joh 3:15 Opdat een iegelijk, die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.
Joh 3:16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.
Joh 3:17 Want God heeft Zijn Zoon niet gezonden in de wereld, opdat Hij de wereld veroordelen zou, maar opdat de wereld door Hem zou behouden worden.
Joh 3:18 Die in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld, maar die niet gelooft, is alrede veroordeeld, dewijl hij niet heeft geloofd in den Naam des eniggeboren Zoons van God.

Joh 3:36 Die in den Zoon gelooft, die heeft het eeuwige leven; maar die den Zoon ongehoorzaam is, die zal het leven niet zien, maar de toorn Gods blijft op hem.

Op 22:18-19: Ik betuig aan een ieder, die de woorden der profetie van dit boek hoort: Indien iemand hieraan toevoegt, God zal hem toevoegen de plagen, die in dit boek beschreven zijn; en indien iemand afneemt van de woorden van het boek dezer profetie, God zal zijn deel afnemen van het geboomte des levens en van de heilige stad, welke in dit boek beschreven zijn.

"De mensen" van het super rijke onvruchtbare schiereiland Saudie Arabie, welke aan 3 zijden afgesloten is door zee, en aan de vierde kant door woestijn, hebben natuurlijk wel toegevoegd en afgenomen van de woorden van dit boek. Door de Godheid, Zoonschap, en de doop te ontkennen en te verwerpen, en een totaal nieuwe religie voor God te prediken welke op alle punten tegen de dogma`s van Johannes indruist.

Zou je het niet eerder in die hoek moeten zoeken, als je Johannes als uitgangspunt neemt?

Nogmaals; ik weet hier vrijwel niets vanaf.
eeeh
pi_17785222
Misschien lichtelijk off-topic, maar kan iemand nog een keer uitleggen wat Harry Potter en The Lord Of The Rings hiermee te maken hebben?
  woensdag 17 maart 2004 @ 20:58:16 #24
83835 There_is_only_One
He is known through reason!
pi_17785944
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 20:22 schreef DaveHarris het volgende:

"De mensen" van het super rijke onvruchtbare schiereiland Saudie Arabie, welke aan 3 zijden afgesloten is door zee, en aan de vierde kant door woestijn, hebben natuurlijk wel toegevoegd en afgenomen van de woorden van dit boek. Door de Godheid, Zoonschap, en de doop te ontkennen en te verwerpen, en een totaal nieuwe religie voor God te prediken welke op alle punten tegen de dogma`s van Johannes indruist.

Zou je het niet eerder in die hoek moeten zoeken, als je Johannes als uitgangspunt neemt?

Nogmaals; ik weet hier vrijwel niets vanaf.
Hé, hypocriet. Ik dacht dat jij "liefde" voor je medemens predikte. Waarom zette je "de mensen" tussen aanhalingstekens? Wil je beweren dat het geen mensen zijn? En ik zie dat je je handen meteen weer schoonveegt met de woorden "ik weet hier vrijwel niets vanaf". Jij DaveHarris weet nergens wat vanaf en kruip dus maar terug in die grot van jou. Ik denk zelf dat de problemen van deze wereld in jou-soort-mensen gezocht moeten worden, verdraaiers en vervalsers!
Eeuwigheid is al begonnen
pi_17786165
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 20:58 schreef There_is_only_One het volgende:

[..]

Hé, hypocriet. Ik dacht dat jij "liefde" voor je medemens predikte. Waarom zette je "de mensen" tussen aanhalingstekens? Wil je beweren dat het geen mensen zijn? En ik zie dat je je handen meteen weer schoonveegt met de woorden "ik weet hier vrijwel niets vanaf". Jij DaveHarris weet nergens wat vanaf en kruip dus maar terug in die grot van jou. Ik denk zelf dat de problemen van deze wereld in jou-soort-mensen gezocht moeten worden, verdraaiers en vervalsers!
Misschien moeten de problemen van de wereld worden gezocht in mensen die zwart of wit denken, en ten alle tijden proberen vergelding te halen. Nu is het ook zowat tegennatuurlijk om geen vergelding te halen, maar is deze daad (in de breedste zin des woords) niet hetgeen wat voor problemen zorgt? Als een vuur proberen te bestrijden door er een blik benzine overheen te gieten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')